Dag 15 Arches NP

3 augustus 2022 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Vanmorgen heerlijk ontbeten met bagel met creamcheese en jam, een frambozen yoghurtje en vers gebakken wafels.

Daarna op naar Arches, hier hadden we een reservering voor gemaakt om 8:00u.Netjes op tijd waren we bij het park. Hier kwamen we tot de conclusie dat mijn app van de nationale parken was uitgelogd en ik kwam er ook niet meer in zonder internet. Ohh jeetje we moesten voor 9:00u binnen zijn, anders zou de reservering vervallen. Stress... gelukkig zat het hotel binnen 10 minuten rijden en zouden we daar via de wifi waarschijnlijk wel weer in kunnen loggen. Snel terug gereden en halverwege deed de hotspot van Luc het weer, snel ingelogd en in de rij gaan staan. Om 8:50u waren we binnen😅.

Besloten om meteen naar het einde van het park te rijden en dan terug te rijden naar het begin via alle bezienswaardigheden.

Op de parkeerplaats zagen we een hippe camper met Nederlands kenteken staan. Met logo Mr. en Mrs. Travel, heel toevallig kwamen we hun in het park tegen en raakten we aan de praat. Ze waren al 15 maanden aan het reizen en planning was om nog tot uiterlijk eind volgend jaar weg te blijven, mits ze nog genoeg geld hadden. Wat een leven 😀 beiden hadden hun werk opgezegd en 5 jaar hiervoor gespaard...Leuk om hun belevenissen en ervaringen te horen.

Verder vandaag de klim gedaan naar Delicate Arch, deze zou vallen onder de zware hikes, maar wel een fantastisch uitzicht geven op de arch. Luc en de kinderen waren scepstisch, in die hitte klimmen, klauteren dat 2/3u lang. Na wat overtuigingskracht van mij toch de tocht gedaan. Oké het was heet en steil maar het uitzicht boven op de berg fantastisch en wat smaakt dat appeltje op de top dan goed 🍏 Bovenop de berg bij de Delicate Arch kreeg ik op het plateau last van hoogtevrees, dus uiteindelijk half kruipend weer teruggekomen, wat moet dat er belachelijk uit hebben gezien😂. Eenmaal terug op het normale pad weer afgedaald en geen afgrond naast je voelt toch een stuk beter.

Nog wat andere viewpoints gezien waaronder de Double Arch,  deze was erg indrukwekkend groot.

Inmiddels is het dan al weer 15:30u en willen we nog wat boodschapjes doen en zwemmen. Wel bijzonder dat eigenlijk alle zwembaden bij de hotels aan de weg staan met een groot hekwerk eromheen. Dus alle auto's die over de grote weg rijden kijken op ons uit.

1. Leon:
    3 augustus 2022
    Weer een topdag dus. Wat heerlijk om te lezen. Vraagje: welke app gebruiken jullie voor de NP's?