Dag 17 Monument Valley

5 augustus 2022 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Gisterenavond wilden we nog gaan zwemmen, maar het zwembad water zag er niet echt aantrekjelijk uit, dode insecten en andere ondefinieerbare zaken. Laat maar zitten in de airco op de kamer koelen we ook wel af. Het was gisterenavond om 22:00u nog steeds iets van 30 graden.

Grrrr, vannacht weer die vervelende buurman....eerst was hij 10 minuten lang heel hard aan het hoesten, toen geeuwen (zo overdreven als bij een komedie), vervolgens ging om 4:50u de tv weer hard aan. De ventilator op de hardste stand gezet, hierna gelukkig weer in slaap gevallen. Nooit gedacht dat een ventilator als alternatief voor oordopjes zou dienen 😂

We hoorden trouwens nog dat er in Moab nog actief Uranium uit de grond wordt gehaald.

Vandaag weer een lange autorit van 4,5u via Monument Valley naar Page. Onderweg kwamen we op de snelweg nog langs Wilson Arch, hier was ook stopplaats, dus de auto aan de kant en naar de boog geklommen. Nog door Valley of the Gods gereden en een fotootje geknipt van de Mexican Hat (balancerend steen).

Onderweg komen we bij Forest Gump point Mr. en Miss. Travel weer tegen. Later in het park bij Monument Valley treffen we ze weer en raken weer aan de praat. Uiteindelijk hebben we nog een 'rondleiding' gekregen in hun zelfgebouwde camper, met zonnepanelen, zelfgemaakte douche van pvc pijp. Ze hebben deze zelf opgeknapt gedurende de Corona periode.

Monument Valley was erg indrukwekkend, was even bang  dat het veel zou lijken op wat we al hadden gezien, maar dit was zeker niet het geval. Na nog even wat worteltjes geknabbeld te hebben, voor de nodige vitamientjes de weg vervolgd naar Page. Onderweg wederom noodweer en het is een groot lichtschouwspel van flitsen.

Iets later op de weg is net voor ons een flooding geweest en een auto van de weg gespoeld. Gelukkig konden wij wel gewoon doorrijden 😅 Eén voordeel de auto is na deze wolkbreuk wel weer schoon!

's Avonds nog met Leon, Astrid en de kinderen afgesproken op een mooie plek bij het meer, daar even gezellig bijgekletst en ervaringen uitgewisseld. Dacht nog lekker een flesje wijn te drinken, blijkt het een fles met kurk te zijn. Laten we nu toch geen kurkentrekker bij hebben 😬

Opeen gegeven moment kwam de parkwacht eraan en zij gaf aan de plek waar wij stonden gesloten was als het donker werd. Dus boeltje ingepakt en elkaar weer een goede reis gewenst 😀

1. Carolinevanheijster@gmail. com:
    5 augustus 2022
    Komen jullie nu in een ander hotel, zodat je eindelijk van die vervelende buurman verlost bent ?
  2. Carolinevanheijster@gmail. com:
  3. Luc &Susan Stevens:
    5 augustus 2022
    Yep, vannacht goed geslapen in een ander hotel met rustige buren!!