Dag 18 Antelope Canyon & Horse Shoe Bend

6 augustus 2022 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vannacht gelukkig goed geslapen en op tijd uit bed om eerst lekker te ontbijten op z'n Amerikaans. Lekkere wafel, geroosterde boterham met jam en blueberry yoghurt.

Om 9u moesten we al bij de Antelope canyon zijn voor de rondleiding om 9:45u. We kregen de gids Josh een Navajo indiaan, die vertelde over het ontstaan van de canyon en over zijn volk en haar pijnlijke geschiedenis. Ze zijn in eerste instantie verdreven van hun grond door de kolonisten, omdat er mogelijk goud in de grond zou zitten en de Amerikaanse bevolking bang voor hen was. Later hebben ze grond toegewezen gekregen. Het zogeheten Navajo Nation met hun eigen politie, bestuur e.d. Ze hebben nu een gebied dat zich uitstrekt van Utah, tot Arizona en New Mexico.

In het eerste deel van de grot moesten we nog mondkapjes op  vanwege de smalle gangen waar we in waren, later mocht het mondkapje (stiekem) af voor de foto's. Maar wat geweldig was dat...echt prachtig dat kleurenspel van het licht met het gesteente. Echte kunstwerken waren het, je bleef maar foto's maken. We zijn zelfs nog in een net vrijgekomen gang geweest die was vrijgekomen tijdens de laatste flash flood van ruim een week geleden.

Het was heet en zonnig vandaag, dus terug bij het hotel een wasje gedraaid. We durfden de was niet in de droger te doen, na van meerderen gehoord te hebben dat kleding erg zou krimpen. Betere droger dan de zon met een windje is er niet, dus tot grote schaamte van de kinderen het grotendeels gedroogd aan het hek van het zwembad 😀

's Avonds naar de zonsondergang gegaan bij de Horseshoe Bend, dit is een hoefijzervormige meander van de rivier de Colorado. Van tevoren een bak salade gehaald bij de supermarkt en pasta van de Pizza Hut (niet echt logisch), zodat we die daar lekker bij de zondergang op konden eten.

Wat mooie foto's gescoord en nog even naar de mega Walmart voor lunch en ontbijt de komende dagen.

Dat was het weer voor vandaag!! Bye bye

1. Margo:
    6 augustus 2022
    Idd heeeeeel mooi en bijzonder die kleuren zeg!!!🧡super foto's weer knapperds!!😍
  2. Luc &Susan Stevens:
    6 augustus 2022
    Thx!! Mijn geheugenkaartje xat gisteren al vol, dacht toch echt genoeg te hebben 😀
  3. Margo:
    😅snap ik wel!!