Hanoi dag 27 (vrijdag 3 augustus)

3 augustus 2018 - Hanoi, Vietnam

Vanochtend opgestaan met keelpijn, hoofdpijn, verstopte neus, darmen die van slag zijn en geen eetlust. Balen....gelukkig vandaag weinig op het programma. Dus het een beetje rustig aan gedaan. Met mijn portie French toast bij het ontbijt waren de kinderen heel blij.

Daarna de stad ingegaan, we wilden gaan zwemmen bij restarant/bar met een rooftop zwembad. Het was vandaag zonnig en zoooo warm, bij het restaurant aangekomen bleek dat het alleen voor de hotelgasten was.... oeps wat nu, plannen door de war. Vanwege de warmte was de airco op de hotelkamer wel een heel lekker vooruitzicht. Dus hupsakee naar het hotel, gelukkig zijn de afstanden in old quarter niet zo heel groot. Op de hotelkamer even een dutje gedaan, hierna voelde ik mij gelukkig wel weer wat beter.

Plan daarna was1. buitenkapper voor Luc 2. Spijkerbroek voor Luc. Na tip van hotel was de buitenkapper zo gevonden. Echt een bijzondere belevenis..... Kapper sprak geen engels dus snel een fotootje op internet gezocht van een leuk mannenkapsel. Deze hem laten zien en met handen en voeten een beetje uitgelegd wat hij wilde. Luc werd geknipt, geschoren en hij kan ook weer vrijuit ademen door zijn neus (neushaar werd ook heel subtiel verwijderd met de schaar). Kan niet anders zeggen na dit hele ritueel was heel toch wel heel leuk geknipt. Nikki wilde ook en met dezelfde schaar waar Luc zijn neushaar mee was geknipt werd ook Nikki's haar geknipt. Nog proberen uitleggen dat ze laagjes wilde, maar dat was toch net een te moeilijke stap. Uiteindelijk een keurig netjes geknipte Nikki, volgens mij had hij nog nooit een vrouw geknipt, laat staan een westers meisje.... Was wel een grappig gezicht, licht bruine haren tussen al die zwarte donkere haren op de grond.
Op een gegeven moment was hij aan het knippen en pakte de tondeuse, HELP Nikki raakte even in paniek. Hij gebruikte echter de tondeuse om het geknipte netjes mee gelijk te maken.

Een ervaring rijker en 4 euro armer (voor dat bedrag 2 euro p.p. kun je nog eens naar de kapper) konden we op zoek naar een spijkerbroek voor Luc. Gemakkelijker gezegd dan gedaan.... niet de juiste maat niet het juiste model niet de juiste kleur... Eerst maar even een hapje eten. Ik sloeg toch maar liever even over. Luc en Nikki wilden graag vietnamees eten, leuk tentje gevonden waar ze noodles gegeten hadden. Fenne ging voor de 2e ronde bij de buurman van het restaurant eten BURGER KING. Als we terug zijn moeten we zoveel groente gaan eten om het vitamine tekort weer aan te vullen.

's Avonds nog voor een laatste keer naar de avondmarkt, en zowaar daar eindelijk een geschikte broek voor Luc gevonden. Al moest hij wel tot schaamte van de kinderen op de markt in het openbaar de broek passen. Nog als afsluiting van onze laatste avond een heerlijke smoothie gehaald bij de fruitkraam.

Moe maar voldaan hierna terug naar het hotel gegaan....