Op naar Hoi An dag 7 (zaterdag 14 juli)

14 juli 2018 - Hoi An Ancient Town, Vietnam

Vannacht de nachttrein genomen. De trein kwam het perron oprijden en een conducteurs stapte uit met een lantaarntje, alsof hij zo uit het sprookje van sneeuwitje en de 7 dwergen gestapt was... Was even vergeten hoeveel herrie zo'n trein ook alweer maakt... Gelukkig hadden we oordopjes bij. Hierna was het goed te doen, alleen was het stervenskoud in de de coupe. Lag ik met mijn lange broek, 2 truien en shirt en sokken te vernikkelen onder een dun dekentje terwijl het buiten 25 graden is 😕
Uiteindelijk om 7 uur gewekt door de catering en schreeuwende kleine kinderen 😬
Echter het uitzicht is prachtig, mooie felgroene rijstvelden bergen en meren. Het zijn steeds andere ansichtkaarten die je uit het raam ziet.
Op een stationnetje komt er een vrouwtje langs onze coupe om te vragen of we bananen, drinken o.i.d. willen hebben. Wij bedanken hiervoor, opeens komt ze onze coupe binnen en verstopt zich achter het wandje. Blijkbaar mocht ze niet verkopen in de trein en toen het personeel van de trein weer weg was maakte ze zich weer snel uit de voeten. Uiteindelijk hadden we helaas wel een uur vertraging, zodat de treinreis er bijna 14 uur over deed terwijl de geplande 13 uur al lang was.
Tot overmaat van ramp werd Nikki ook niet lekker en heeft moeten overgeven in de trein. Daarnaast ook last van buikkramp, echt vervelend. Wel heel lief dat de Vietnamezen zich om haar bekommerde. Kwam zelfs al een mevrouw met pilletje tegen reisziekte.
In Danang de lokale bus naar Hoi An genomen. Weer was helaas niet al te vest, zwaar bewolkt en af en toe wat regen. In Hoi An wilde Nikki niet eten dus zijn we maar snel met z'n drieën wat gaan eten. Een heerlijk restaurantje met heel lief personeel. Nhan's kitchen. Fenne had het gevonden op tripadvisor. Daar waren ook veel Nederlanders, we hebben pas 2 keer Nederlanders gezien in de vakantie.

1. Marij:
    14 juli 2018
    O o als het hier maar bij blijft. Jammer als er nog meer zieken komen. Kijk uit met wat je eet
  2. Margo:
    16 juli 2018
    Arme Nikki maar gelukkig snel opgeknapt!! (ik had deze even gemist blijkbaar...) Idd wat een mooi uitzicht en bijzondere brug ook!