Tam Coc fietsen dag 17 (dinsdag 24 juli)

24 juli 2018 - Tam Coc, Vietnam

Vanmorgen uitgeslapen en op het gemakje ontbeten. Was zonning en dus ook meteen erg heet. We moesten vandaag nog het vervolg van de reis gaan plannen alles was geregeld tot deze accomodatie en vervoer. Ochtend gebruikt om alle opties af te wegen.
Na overleg met de eigenaar van home stay besloten om toch eerst naar Cat Ba island te gaan en pas daarna naar Sapa, vanuit hier gaan we naar het beroemde Halong bay.
Eigenaar vervoer laten boeken, zodat we morgen om 12:30u bij onze accomodatie worden opgehaald.
Rond 12u gaan fietsen naar een mooie tempel gelegen in een veld van Lotus bloemen. Daarna doorgefietst naar wat een vogelreservaat moest zijn. Bij aankomst daar bleek dat het veel duurder was dan was aangegeven. Daarnaast was het een echt aangelegd park, om die reden besloten om niet naar binnen te gaan en in het dorpje een ijsje te gaan eten. Zouden nog naar het uitzichtpunt gaan, maar toen we daar bijna waren werd het helemaal heiïg. Zou zonde zijn van de inspanning bijna 500 treden naar boven....
Besloten om dan morgenvroeg meteen te gaan hopelijk is het dan helderder en hebben we een goed uitzicht.

In de homestay was net een ander Nederlands stel met kinderen gearriveerd, wat tips en ervaringen uitgewisseld.

Wat gekaart en hotel voor morgen geboekt. En echt heel lekker gegeten, ik had kip zoet zuur. Met vieren van gesmikkeld, de kinderen eten hier zoveel meer dan in Nederland. Zij hadden een groot bord besteld en dan nog met mij gegeten.
Record met foute bestellingen. Tot 2x toe het verkeerde gerecht gekregen.

Tijdens het eten kregen we een mooie lichtshow, het ging flink los met het onweer. Temperatuur blijft echter hoog...

Vandaag wilden ze weer met ons op de foto, deze keer jongeren van een jaar of 20, blijft toch vreemd.

1. Margo:
    24 juli 2018
    Wat een super mooie omgeving daar!!!!!! Zo stel ik me Vietnam ook echt voor :)