Dag 29 Monterey walvistocht/terugvlucht

16 augustus 2022

Gisterenavond alle koffers al gepakt en  voor de zekerheid de wekkers gezet zodat we ons niet zouden verslapen.

7:30u uit bed en snel wat ontbeten en daarna naar de haven gelopen, waar we al welkom werden geheten door een luid geblaf van de zeehonden, blijft leuk. Ingecheckt voor de boot en dan kan het walvissenspotten beginnen!! Net de haven uit, een otter en een rog van een meter doorsnede naast de boot. Na Bijna 2 uur verkleumd op de boot hadden we de hoop op het zien van walvissen al bijna opgegeven, maar zagen we een humpback walvis met een kalf. Helaas konden we maar heel even blijven, omdat we al erg laat waren. Was wel heel bijzonder om gezien te hebben en een mooie afsluiting van de vakantie. Helaas vallen de foto's erg tegen..., maar we hebben in ieder geval de herinnering 😀

Nu naar het vliegveld een rit van een kleine 2 uur en dan nog een lange vlucht voor de boeg. Morgen om 17:20u Nederlandse tijd zijn we als het goed is weer geland in Brussel.