Dag 24 Los Angeles

12 augustus 2022

Vanmorgen even gezwommen en na de lunch richting Rodeo Drive. Nou dat was wel een toestand heel de snelweg stond vast, de ene brandweerwagen na de andere kwam aanrijden, motorpolitie, ambulances, helicopter noem maar op..., op een gegeven moment zien we onder het viaduct een groot kussen opgeblazen worden. Iemand wil blijkbaar van het viaduct springen, Nikki en Fenne zagen hem op het randje zitten...hopelijk wordt de betreffende persoon snel van het viaduct gehaald en krijgt hij de juiste hulp. Nou dat was een hele toestand....

Uiteindelijk helemaal binnendoor gereden als alternatieve route, weg was namelijk volledig afgesloten. We rijden dan dwars door Beverly Hills, met allemaal mooie luxe huizen (de Amerikaanse wijk in Blixembosch is er niets bij) en in bijna alle tuinen is een tuinman aan het werk.

Veel later dan gepland komen we bij Rodeo Drive, kids lopen rond of ze er dagelijks komen. Geweldige gevels met dito etalages, palmbomen, dure auto's en de high class society sieren de straat met hippe muziek die door de luidsprekers klinkt. Alles lijkt hier te draaien om zien en gezien worden. Ik voel mij zwaar underdressed 🤔

Even de sfeer geproefd en daarna door naar Hollywood Boulevard, de tijd begint te dringen want we moeten op tijd voor de dames NBA basketbal wedstrijd.

Jeetje, wat een toeristische maar leuke plek is Hollywood blvd. Parkeren is een drama, wat een drukte.... snel snel over de Walk of Fame en bij het Chinese theater gekeken. Hier zie je onder meer plakkaten van hand en voetafdrukken van filmsterren uit o.m. Harry Potter en Star Wars. Ook nog even naar de 'ster' van Olivia Newton John gelopen waar bloemen waren neergelegd.

Daarna nog even naar het Hollywood Sign op de berg gereden, was alleen een beetje onduidelijk waar we moesten zijn. De Hollywood Hills ingereden waar de 'rich en famous' wonen. Vinkje bucketlist en snel pizza scoren om in de auto op te eten en snel naar de basketbal wedstrijd van de LA Sparks tegen de Sun. Ik ben uiteraard voor de Sparks (spreekt voor zich toch Brigitte Sparks 😀). Het is een hele happening met opzwepende muziek, cheerleaders, gezang en livecam, oftewel veel entertainment en leuk om een keer mee te maken. Helaas hebben de LA Sparks verloren 😞

Om iets voor 22:30u weer terug in de hotelkamer en reisblog van vandaag afmaken onder het genot van een lekker zoet wijntje. Morgen eigenlijk geen bijzonderheden, lekker naar zee en geen 'must sees' op het programma! Ook wel eens fijn.

1. Brigitte Sparks:
    12 augustus 2022
    Wat goed dat je de LA Sparks hebt aangemoedigd, we waren er niet bij dus vandaar dat ze verloren hebben ;-))