Phong Nha cave en heel veel regen dag 15 (zondag 22 juli)

22 juli 2018 - Phong Nha - Ke Bang National Park Headquarter, Vietnam

Vanochtend wakker geworden en het regende heel hard, om die reden maar lekker in bed blijven liggen.
Om 9u toch maar naar het restaurant gegaan voor het ontbijt. Nikki en Fenne kozen voor fried noodles met rundvlees. Het is dat het ochtend is, maar het was erg lekker. Ik hield het maar op een omelet met brood.

Gezien het slechte weer een beetje gelezen en gepoold. Hopelijk in de middag weer droog zodat we de Phong Nha grot kunnen gaan bezoeken. Eigenlijk zouden we de regen naar Nederland moeten kunnen sturen. Wij zitten er niet op te wachten en Nederland kan het zo goed gebruiken....

Het bleef maar regenen, dus besloten om eerst maar even te gaan lunchen in een restaurantje. Het bleef echter regenen, dus toch maar de regen getrotseerd (paraplu behoort toch echt tot basis uitrusting). Bij de boot die je naar de grot bracht hoorden we dat de boot niet ging vanwege het slechte weer en de grot om die reden ook gesloten was voor de rest van de dag, BALEN!!!
Tot nu toe hadden we gelukkig heel goed weer gehad maar was te verwachten dat we ook een rotweer zouden treffen. Hopelijk morgen beter weer.

Besloten om dan maar eerder de bus te nemen naar stadje 40 km verderop (Dong Hoi) waar de nachttrein vertrekt en dan daar iets te gaan eten.

De busrit was ook wel bijzonder, door flinke modderwegen met diepe kuilen gereden. Wij zaten op de achterste bank en werden regelmatig gelanceerd. Bus functioneert ook als een soor van DHL er staat iemand langs de weg met wat dozen en een half uur later staat er weer iemand bij de bushalte om har pak op te halen.

Nog in het stadje nieuwe slippers voor Nikki gekocht (haar slippers waren gesneuveld) en bij een klein restaurantje 4 tafeltjes pannenkoeken gegeten en gretig gebruik gemaakt van de wifi tot de trein zou vertrekken.

Vandaag eigenlijk geen foto's immers eigenlijk niets gezien....😕