Dag 1 America here we are (dinsdag 19 juli)

20 juli 2022 - San Francisco International Airport, Verenigde Staten

Pfff, wat een nacht!!! VAKANTIESTRESS!!! Heb ik alles wel ingepakt, slaap ik niet door de wekker heen, zal het goed gaan met de overstap in Londen.... Uiteindelijk denk ik maar een uurtje geslapen om om 4:45u op te staan en naar Brussel te rijden. Gelukkig rustig op de weg en meteen goed gereden naar de parkeergarage. Bij incheckbalie bleek helaas dat we niet de boardingpass kunnen krijgen van de vlucht naar Londen naar San Francisco, dit moeten we dus nog regelen op Londen airport. Ik voel alweer een lichte spanning... In Brussel gelukkig na een uur door alle security en douane heen en ook de boardingpas was snel geregeld, dus mij daar eigenlijk druk gemaakt voor niets... Overstap ging gelukkig vrij vlotjes we konden meteen al boarden bij het boarden werd Nikki nog uit de rij gehaald voor nader onderzoek. Oeps....maar ze moest al haar elektronica laten zien en deze werd uitgebreidt gecheckt waarop is nog onduidelijk (terrorisme of fake...geen idee) en na een kleine vertraging gingen we dan toch echt naar San Francisco. Maar wat was het koud in het vliegtuig, in Nederland 40 graden, nou in het vliegtuig leek het te vriezen, dus maar een dikke trui aan en onder een dekentje weggekropen. Nikki kreeg nog een compliment van de stewardess die tegen haar zei dat ze het zo fijn vond dat Nikki op haar vlucht zat, omdat ze zo vriendelijk was. Wat dat betreft zijn de Amerikanen zoveel vriendelijker in de omgang dan Europeanen. Na 11u vliegen worden we al meteen geholpen door wederom een heel gezellige douanier, die de tijd nam om even een praatje te maken  hoe anders is dat in andere landen.... vroeg al meteen naar onze vakantieplannen en wat we allemaal gingen bezichtigen. Hij scoorde wel minpunten bij Nikki toen hij dacht dat Fenne de oudste was. Waar het de hele reis vlotjes verloopt met de wachtrijen is het helaas bij Avis autoverhuur een drama...megalange rij en schoot voor het geen meter op. Maar hé, we hebben vakantie ons buikje is goed gevuld van het lekkere eten in het vliegtuig, dus je hoort ons niet heel hard klagen.... na 2 uur eindelijk de auto gekregen. Luc en de Kids waren helemaal blij met de Chevrolet Equinox, waarmee wij ons wel een beetje kunnen vertonen tussen de andere grote Amerikaanse bakken. Net even nog snel een hapje gegeten bij Wendy's en dan nu eindelijk de oogjes sluiten.

Morgen gaan we San Franciso verkennen, sweet dreams en voor jullie alvast goede morgen!!

1. Renate:
    20 juli 2022
    Hé ze zijn er!! Zelfs ik vind de overstap spannend vanuit Chaam. Ik voelde met jullie mee toen Luc appte dat jullie vertraging hadden in Brussel 😱 maar hè, jullie zijn er!!
    Nu een onvergetelijke tijd van maken!! Maar dat gaat zeker goed komen!! Geniet!!!
  2. Wendy:
    20 juli 2022
    Leuk om te lezen allemaal, ik blijf jullie volgen. Groetjes Wendy
  3. Margo:
    20 juli 2022
    Whoppa, ondanks best wat bikkelen toch best een voorspoedige reis en nu alleen nog maar GENIETEN!!!😍