Dag 2 San Franciso

21 juli 2022 - San Francisco International Airport, Verenigde Staten

Pfff wat was het koud gisterenavond in SF, hoe anders dan bij jullie in NL, verlangde even terug naar de heerlijke warmte van Nederland. Al denk ik dat jullie dat ook verlangen naar de temperatuur hier. Uiteindelijk een beetje op proberen te warmen onder de douche. En om 22u lokale tijd mijn bedje in gekropen.

Wederom een nacht van weinig slaap....JETLAG!! Om 3 in de nacht lig ik al klaar wakker. Poging om in slaap te vallen  lijkt te mislukken lag tussen 2 snurkers in (Luc en Fenne) heel ritmisch om en om aan het snurken. Ook Nikki is al wakker en samen moeten we wel lachen om dat snurkgeweld om ons heen.

Helaas niet meer in slaap gevallen, gelukkig was Luc ook redelijk op tijd wakker en zijn we iets na zeven uur gaan ontbijten. Tegen de verwachtingen in was het een lekker ontbijtje. Kids ook op tijd wakker en via een of andere site een parkeergarage gereserveerd voor €16,- voor een hele dag hartje SF. Toch een voldaan gevoel aangezien de receptioniste van het hotel aangaf dat het parkeren tussen de $35/$40 p.d. zou zijn. We blijven toch Hollanders 😀

Rijden in SF is toch wel even andere koek dan in Nederland, wat onoverzichtelijk en hectisch. Ik ben zo blij dat Luc reed. Bij de parkeergarage bleek de QR code te werken en was het tijd om SF te ontdekken. Eerste indruk, wow wat een gave stad. Oude historische gebouwen tussen hypermoderne wolkenkrabbers (letterlijk tussen de wolken). Buiten op straat zijn we op de plattegrond aan het zoeken hoe we moeten lopen, komt er meteen een Amerikaan naar ons toe of hij ons kan helpen. Hij geeft de beste tips van de stad, waarna we op weg gaan naar het eerste uitzichtpunt en om daarna naar Pier 39 te gaan. Pier 39 heeft wel wat weg van Disney village, waar ook wat zeeleeuwen op de kade van de haven liggen te genieten van het zonnetje. Een van de zeeolifanten geeft nog een waar showtje weg en brult luidruchtig naar het 'publiek'. Daarna lopen we door naar Fishermans Wharf met o.a. de 'cable car' en een opa die aan het optreden is, maar zijn zang is niet om aan te horen en Luc wil zo snel mogelijk weer weg. Bij de Wharf had je ook een goed uitzicht op  Alcatraz en op de Golden Gate bridge al zat deze jammer genoeg gedeeltelijk in de mist. Wel kwam er op dat moment een vlucht pelikanen overvliegen, echt gaaf.

Verder nog naar Lombardstreet gelopen, dit is een zeer stijl pittoresk straatje met veel haarspeldbochten. Is ook een populaire filmlocatie (o.a  Herbie). Besloten om deze toch maar niet met de huurauto te rijden, toch wel fijn als we namelijk de borg terug kunnen krijgen 😉

Hierna nog Chinatown bezocht en genoten van het zonnetje in een parkje tussen de Aziaten die daar in groepjes kaartspelletjes deden waar met geld werd gegokt.

Tegen de avond wat gegeten in chinatown, waarna we nogtijd hadden om nog even langs de pink ladies (bekend van de serie Full house) te rijden. Daar even snel de auto geparkeerd zonder te betale met het idee om na 5min weer terug te zijn. Komt er net in die 5 min een auto langs met atterlij sensoren, en daarna meteen nog zo'n soortgelijke auto. Wij onderweg weer naar het hotel erg balen in de veronderstelling dat deze auto's rijden ter controle van de parkeertickets.

Gelukkig weet Fenne in het hotel te vertellen dat ditzelfrijdende auto's zijn, haalt de nare nasmaak aan het einde van de dag toch weer weg!!

In SF was het ondanks het mooie weer best fris en de trui toch eigenlijk de hele tijd wel nodig gehad. Morgenavond zitten we al bij het Yosemite en werd het volgens Nikki 40 graden, dus denk dat we voorlopig geen kou meer hoeven te lijden.

Verder valt op dat de Amerikanen wel erg nationalistisch zijn, overal prijkt de Amerikaanse vlag.

Zo tijd om te gaan slapen, hopelijk lukt dat nu beter dan de afgelopen twee nachten!!