Dag 3 San Francisco Golden Gate Bridge reisdag Yosemite NP

22 juli 2022

Vannacht het slapen al op kunnen rekken tot 5u, dus komt al in buurt. Ook de rest had redelijk goed geslapen. Vandaag dus weer helemaal fit voor een nieuwe dag 😀.

Vandaag eerst naar de Golden Gate bridge gegaan, goed uitgezocht waar we het beste konden parkeren voor beste uitzicht op de brug. Blijkt de afslag die we moesten nemen afgezet en moesten we 'noodgedwongen' over de brug heen rijden. We hebben geen tolkastje dus even spannend of het goed zou komen, maar we hebben geluk, de tol wordt alleen op de terugweg geïnd.  Nu nog even naar de supermarkt voor wat toiletspullen en het inslaan van een noodrantsoen voor dagen dat er geen fatsoenlijke eetgelegenheden zijn. Jeetje wat is dat schrikken in de supermarkt....die prijzen. Ik wist dat Amerika duur was maar zo duur. Flesje Dove deo 10 euro, pakje Oreokoekjes 5 euro, zak Lays chips 4 euro etc. Je begrijpt dat het boodschappen karretje met alleen het hoognodige gevuld was. Hoe betalen die Amerikanen dat....

Bizar was dat het in San Francisco nog geen 20 graden was en binnen een uurtje naar het Oosten rijden bereikt de thermometer de 37 graden.

Onderweg zie ik ineens iets van een  grote stofwolk recht voor mij op het veld ontstaan. Ik dacht even dat het een soort van lokale 'tornado' was. Waarop Luc zegt is dat niet een auto die op zijn kant ligt, waarop we een hand boven uit het raam zien komen. We willen acuut stoppen om te kijken of we kunnen helpen, echter de auto die net voor ons reed stopte er al bij, waarop we maar zijn doorgereden.  Nog een beetje in shock vervolgen we onze weg en bedenken dan dat een ongeluk in een klein hoekje schuilt.

Onderweg hebben Fenne en ik nog even moeten wildplassen 😀 en hadden we de eekhoorntjes gemist die Luc en Nikki wel gezien hadden.

Een uurtje later zien we op een helling naast de weg een bosbrand en een soort van Chinook helicoper om te blussen. Het landschap is ook zo droog hier met verdroogde gele grassen. Heel mooi maar verradelijk met deze hoge temperaturen. Morgen naar Yosemite, hopelijk hebben we daar geen last van de bosbranden die in het zuiden van het park branden bij de reuzenseqoia's.

Nu net aangekomen bij het hotel en dan gaan eerst even lekker eten dan een plonsje in het zwembad en dan morgen om 6u op om naar Yosemite te gaan.