Dag 7 Hotspring (Keough) & Death Valley

26 juli 2022 - Paradise, Nevada, Verenigde Staten

Vanmorgen zowaar tot 6:15u uitgeslapen, toen Nikki ons wakker maakte. Heerlijk eindelijk aan een stuk doorgeslapen.

Snel ontbijtje gegeten boterhammen met Nutella en verse aardbeien 😋 om 7:00u zaten we weer in de auto. Op die manier zijn we hopelijk de ergste hitte een beetje voor te zijn.

Eerst nog even gestopt bij de hotspring, het was even zoeken, maar uiteindelijk toch gevonden. Eerst met een vinger het water geprobeerd, las namelijk dat het water heel snel naar het kookpunt zou kunnen stijgen. Het was als een heerlijk warm bad en het leuke was dat we ook helemaal alleen waren. Wat eigenlijk ook niet gek is om 7:30u 😂

Daarna vervolgen we onze weg naar Death Valley over de prachtige highway 395 met uitzicht op mount Whitney. Mooie ruige bergketen in verschillende kleuren.

Voor de zekerheid toch nog even de tank volgroeid, we willen namelijk niet stranden in Death Valley. Net voor Death Valley komen we nog voorbij een zoutwinningsgebied.

Iets later reden we langs Father Crowley vista point, hier zag je de Rainbow Canyon, dit is Amerika's grootste oefenterrein voor de luchtmacht. De best getrainde piloten van de TOPGUN acadamy mogen hier oefenen na eerst uren te hebben geoefend in een  simulator op lage hoogte en hoge snelheid. In 2019 was hier nog een piloot verongelukt.

Heel bijzonder was het geluid daar, er was doodse stilte en als het praatte klonk het heel hol.

Bij de Mesquite flat sanddunes werden we volledig gezandstraald. Hier moesten de dames even een fotoshoot doen, ohhh jee deze outfit hadden we ook al gisteren aan op de foto. Gelukkig is de wc dichtbij dus werd er even van outfit gewisseld, alles voor Insta 😀

Hoe bizar kun je het hebben op het meest droge en hete plekje in USA hebben wij zelfs nog even regen, oké vooruit miezer!!

Vervolgens naar Furnace creek viewpoint, de Golden canyon en naar de Natural Bridge gelopen. Het is nu 38 graden dus met die temperatuur is het nog wel te doen.

Heel bijzonder was de Badwater Bassin een zoutvlakte gelegen tussen de bergen. Dit punt ligt op 82m onder zeeniveau. Je mocht gewoon over de zoutvlakte lopen.

Vervolgens de Artists Drive gereden, geweldig die kleuren tegen de bergen, variërend van roze naar paars, groen, oranje en geel. De kleuren zijn ontstaan door vulkaanuitbarstingen 5 miljoen jaar geleden hierbij verspreiden as en mineralen zich over het land. Blijkbaar zitten in deze bergen o.a. aluminium, ijzer, magnesium en titanium.

Mooiste was toch wel Zabriski point als laatste stop in Death Valley. Wow wat een fantastisch uitzicht. Nu door naar de gekte van Las Vegas, hoe groot kan het contrast zijn! Inmiddels al 900 mijl gereden oftewel ongeveer 1500 kilometer.

Het hotel is echt niet normaal luxe, zo mooi hebben we nog nooit gezeten!! Hier houden we het wel 3 dagen uit 😀