Dag 6 Bodie, Convict Lake en Rock creek canyon

25 juli 2022 - Bodie, California, Verenigde Staten

Vanmorgen pas om 7u. opgestaan, we wilden niet eerder uit bed vanwege de kou 🥶 Zitten toch op ruim 2000m hoogte. Op ons gemakje gegeten in het heerlijke zonnetje. We kwamen namelijk tot de conclusie dat Bodie Ghosttown pas om 9u opende. De weg naar Bodie was erg verlaten en om de paar honderd meter schoten er eekhoorntjes, hamsters en konijntjes over de weg heen.

Bodie is een echt authentiek spookstadje uit de tijd van de goudkoorts. Je loopt hier door verlaten straten van een stadje, dat ooit bijna 10.000 inwoners telde. Je zag hier nu nog een hotel, school, kerk, saloon, winkels, brandweer en uiteraard de mijn zelf. Blijkbaar woonden hier nog steeds mensen....., nou zij liever dan ik!! Zij wilden het stadje niet verlaten toen de grond werd opgekocht door de staat om er een historisch park van te maken. Deze huisjes zij nog in oude staat, maar daar zijn ramen van verduisterd, zodat je niet naar binnen kunt kijken.

Na even wat informatie ingewonnen te hebben bij VVV besloten om te gaan zwemmen bij Convict Lake. We werden aangesproken door weer een vriendelijke Amerikaan die ons een geheime tip gaf over een hotspring die nog niet toeristisch bekend was. Deze willen we morgen gaan bezoeken.

Convictlake is een prachtig bergmeer, alleen ijs en ijskoud. Nikki was de stoertste van iedereen en was al snel aan het zwemmen. Aangezien het zwemmen een beloning van een muffin op leverde, zaten Luc en Fenne er even later ook in 😀Het was wel glibberen en glijden over de rotsen in het water, dus ik heb bedankt voor de eer.

Daarna hebben we nog een wandeling gedaan bij de de rock creek canyon. Was als we in Oostenrijk waren geweest een heel mooi pad geweest, maar we zijn zo verwend dat we het als niet heel bijzonder beschouwden. De koelte van het pad was wel heerlijk, zullen de laatste koele momenten zijn de komende weken, vanaf nu gaat het HEET worden. Met morgen Death Valley op het programma. De Amerikaan bij de VVV verklaarde ons volgens mij voor gek dat we daar in deze tijd van het jaar heen gingen.

We hebben in ieder geval al genoeg water ingeslagen 10 liter moeten we toch wel een paar uur mee vooruit kunnen...

Vanavond nog even gegeten bij de Taco Bell, wederom krijg je daar een beker bij van meer dan een halve liter die je zelf kunt vullen met allerlei aparte frisdranken. Zelfs van Dr. Pepper heb je al 5 verschillende smaken. Vanavond hadden we dragonfruit frisdrank 😋 Jevoelt je al snel heel 'schuldig' wanneer je besteld staan overal de calorieën bij. Tsja, dan kom je al snel op 1500 calorieën uit....dus daarna maar snel een zak wortels gekocht en een salade voor morgenmiddag 😂

Vanavond nog even naar de supermarkt gegaan (Grocery Outlet), eindelijk een beetje meer normaler prijzen. We zijn echte Nederlanders en hebben dus even flink ingeslagen.