Ho Chi minh City ofwel Saigon een en al hectiek dag 1 (zondag 8 juli)

8 juli 2018 - Ho Chi Minh Airport, Vietnam, Vietnam

Zo we zijn geland na een lange vliegreis en gelukkig goed door de douane gekomen. Zelf aangevraagd visa werd gelukkig geaccepeerd. Ho Chi Minh City, oftewel het voormalige Saigon, is een metropool in het zuiden van Vietnam. Met zo’n 9 miljoen inwoners, is het tevens de grootste stad van het land. Ze dankt haar huidige naam trouwens aan de voormalige leider en lokale held -Ho Chi Minh-, die een jarenlange strijd heeft gevoerd voor een communistisch Vietnam. Echter het wordt door iedereen Saigon genoemd. De naam van voor de Vietnamoorlog. Poeh poeh eenmaal buiten tropisch warm en iedereen roept om je heen "Taxi... taxi". Wij hadden begrepen dat we een taxi van een bepaald bedrijf moesten hebben. Echter door medewerker van vliegveld werden we al snel een taxi ingeduwd. We zagen de bui al hangen..... Nog geprobeerd duidelijk te maken dat we Vinasun wilde hebben, maar volgens haar was het 'all te same' met meter. Taxi chauffeur had uiteraard geen meter aanstaan. En als ervaren 'Opgelicht in het buitenland' kijkers gevraagd of hij dit wel wilde doen echter nee het was 400.000 dong ( omgerekend 16 euro), wij hadden begrepen dat het ritje ong. 170.000 dong moest kosten. Al rijdende gezegd dat we hier niet mee akkoord gingen en hij ons er maar uit moest laten. Hij bleef echter doorrijden en uiteindelijk toch 200.000 dong onderhandeld :-). Wat een hectiek op straat links en rechts scooter auto's die je inhalen. Iedereen toetert er flink op los. Met vieren op scooter met een gezin is hier echt niet vreemd of scooters helemaal volgeladen met allemaal spullen. Ongelooflijk dat het allemaal goed lijkt te gaan. Zebrapaden zie je hier ook, principe van oversteken zijn ze niet mee bekend. Met gevaar je leven moet je hier de zebrapaden trotseren.
Dit is het even voor nu, wij gaan nu even zwemmen in de rooftop pool van ons appartementencomplex 'CBD awesome appartments' op de 26e verdieping.
Lieve groetjes vanuit Ho Chi Minh Stad.

1. Elyse:
    8 juli 2018
    Hee Nikki fenne luc en Susan!

gelukkig alles goed gelukt met de reis, en heel veel plezier nogg!!!😍

groetjes elyse
  2. Lex:
    9 juli 2018
    Wat een leuk eerste reisverslag.
    Heel veel plezier allemaal.