Mui Ne on the desert beach and fairystream dag 5 (donderdag 12 juli)

12 juli 2018 - Mui Ne, Vietnam

Vannacht gelukkig allemaal goed geslapen, al was het weer een redelijk kort nachtje. We gingen pas rond 23 uur slapen en om 5:30u ging de wekker weer. Het went dat vroege opstaan....
Om 6 uur een taxi genomen vanaf het appartementencomplex. Na een ritje van een kleine 10 minuten waren we er al, kosten 37 dong, voor die prijs kun je nog eens een taxi nemen.
Vanuit het reisbureau gaan we met de slaapbus in 5,5 uur naar Mui Ne, is wel een bijzondere ervaring zo'n slaapbus. Wij liggen bovenin en je kunt dan heerlijk comfortabel liggend naar buiten kiijken.
Mui Ne is een relaxt kustplaatje aan de zuidkust van Vietnam, Het is er heerlijk rustig in vergelijking met Saigon. De meeste toeristen komen hier voor de de flinke golfslag en de witte en rode duinen. Deze staan bij ons voor morgen op het programma, vandaag een tour met jeep geboekt naar deze duinen en een bezoek aan een vissersdorpje.
Bij het hotel aangekomen wilden we eerst maar even lekker zwemmen en naar zee gaan. Het hotel viel wel wat tegen in vergelijking met de foto's van internet. Echter de grootste schok kwam toen we bij strand kijken. Wat een puinhoop, het leek wel een grote vuilnisbelt. Kleding, plastic, rijstzakken mattrassen enz. Het lag er helemaal vol mee....
Een ding was duidelijk bij zee hoeven we niet voor de lol te gaan liggen en dan heb ik het nog niet eens gehad over de stank die er hing 😱
Na het zwemmen besloten om naar de fairystream te lopen op ongeveer 500 meter van het hotel vandaan. Het is een sprookjesachtig landschap dat is uitgesleten door een rustig stroompje water. Het water heeft zich door de eeuwen heen een weg gebaand door het wit/geel/rode berglandschap, met grillige rotsformaties als resultaat. Sommige mensen noemen het ook wel de Grand Canyon in het klein.
Dus slippertjes uit en lopen maar, zo mooi je blijft foto's maken. Op de terugweg werden we door een Vietnamese vrouw aangesproken of we een foto konden maken. Ik wilde haar telefoon al aanpakken, maar nee ze wilde met ons op de foto 😬 Het moet niet gekker worden...
Vanuit de fairystream naar het restaurant gelopen waarwe s'middags ook al gegeten hadden. Was erg lekker en hadden heel veel keuze: slang, krokodil en kikker, maar gelukkig ook normalere keuzes, zoals hamburgers, pasta en pannenkoeken. Wij kozen voor de veiligere opties pannenkoeken, kip met rijst. Wederom heerlijk gegeten.
Morgen een relaxte ochtend en middag en dan s'avons met de slaaptrein naar Danang.
đêm ngon oftewel weltrusten en alvast een fijne avond voor jullie 😀

1. Lex:
    12 juli 2018
    Leuk hoor die reisverhalen😀

Nu nog wat romantische vleugjes in de verhalen;)
  2. Luc &Susan Stevens:
    13 juli 2018
    Haha nou met een familie kamer weinig romantiek. Jullie alvast een hele goede reis.
  3. Marij:
    13 juli 2018
    Apart zeg die grillige formaties