Mui Ne witte en rode duinen dag 6 (vrijdag 13 juli)

13 juli 2018 - Mui Ne, Vietnam

Hèhè vanmorgen heerlijk uitgeslapen, daar waren we wel aan toe!

Gisteren wilden de kinderen van kamer wisselen toen we op de kamer een gekko achter het bed zagen schieten. Uitgelegd dat deze beestjes overal tussendoor kunnen dus dat wisselen eigenlijk geen zin heeft. Gelukkig zijn ze toch zonder problemen gaan slapen. Van onze ongenode vriend hebben we gelukkig ook niets meer vernomen.

Vanochtend ontbeten in het hotel zag er allemaal een beetje knullig uit, maar verder was het ontbijt oké. Kok kwam ons nog persoonlijk dimsum hapjes brengen zodat wij deze ook konden proeven, was niet echt ons ding zo'n gefrituurd hapje op de vroege ochtend. Maar het laten liggen was ook zo onbeleefd. Smaakte overigens best goed.
Na het ontbijt nog gezwommen en lunch gehaald bij een lokaal tentje (soort van cakejes) was 28.000 dong (iets meer dan een euro). Luc betaalde met 30.000 dong en eigenaar wilde 2.0000 terug geven. Luc gaf aan dat het niet nodig was. Hij bedankte ons uitbundig en gaf ons een stevige handdruk. Wat zijn deze mensen toch ontzettend vriendelijk 😀

In de hal van het hotel wat gekaart tot we werden opgehaald voor de tour. In een luxe jeep werden we opgehaald. Eerst nog een keer naar de fairystream om nog wat foto's te maken en daarna naar het vissershaventje met allemaal mooie kleurrijke bootjes.
Onderweg nog een mooi kleurrijk gedecoreerd soort van vrachtwagen gezien. Bleek dat het een lijkenwagen was.

Daarna door naar de witte duinen, echt prachtig dat kleurenspel van het licht met het zand. Daar een ritje op een quad om bovenop de berg te komen. Echt spectaculair hij racete over het losse zand en je moest jezelf goed vasthouden. In verhouding wel erg duur, maar ach het is vakantie en we zijn hier maar 1 keer. Vrij snel begon het licht te regenen en gigantisch hard te waaien we werden helemaal gezandstraald. Hierna werden we wel getrakteerd op een mooie regenboog.
Na een 45 minuten weer terug naar de jeep voor bezoek aan de rode duinen, helaas begint het nu harder te regenen en zal van de mooie zonsondergang niet veel te zien zijn.
Daarna ons laten afzetten bij Joe live music bar. Hier zat je echt supermooi aan het strand met zelfs een mooi zwembadje. Konden we meteen even het zand afspoelen van de duinen. We zaten helemaal onder.... Na het zwemmen binnen gaan zitten en daar gezellig gegeten en genoten van een live bandje dat daar optrad. Hier moeten we de avond even doorkomen immers vannacht moeten we de nachttrein pakken om 1:10u naar Hoi An, voor een rit van bijna 13u. Wel luxe 1 klas trein met prive coupe met 4 bedden. Na een taxirit van ruim 30 minuten door de middle of nowhere en een taxichauffeur die geen engels kon en totaal niet begreep waar we heen moesten. Komen we gelukkig toch uit bij het treinstation. Bij het loket nagevraagd of we goed zaten, dit klopte. Opeens begint ze heel hard te gillen!!! Zit er een zwarte schorpioen, een mannelijke collega haalt hem heldhaftig met een bezem weg🦂 Net voor de trein aankwam op het station nog even de tanden gepoetst, echter de wc was zo goor. Dat ik op dat moment blij was met de desinfecterende gel en dan die geur, pfff. Niet te harden adem in en wegwezen zodra je kan.... We hebben heel veel foto's gemaakt, maar die moeten we nog even uitzoeken. Zal pas morgen worden dat ik deze kan plaatsen.

1. Wendy:
    13 juli 2018
    super leuk om zo jullie reis mee te maken...zo te lezen is het een geweldige ervaring voor jullie. super leuk!! geniet nog lekker, en ik blijf lekker lezen.
    doei doei groetjes van ons allemaal uit de Grasvink
  2. Margo:
    15 juli 2018
    Wooooow geweldig verhaal weer en super foto's!!! Wat mooi daar in die duinen en turnen op een palmboom haha prachtig!!!!!! Ik ga snel door naar het vervolg...... :)