Treinreis Hue naar Phong Nha Ke Bang national park dag 13 (vrijdag 20 juli)

20 juli 2018 - Phong Nha - Ke Bang National Park Headquarter, Vietnam

Vanochtend opgestaan en Nikki kwam tot de conclusie dat ze het jurkje dat ze gisteren had gekocht had laten liggen bij het restaurant. Oh jee, Nikki flink balen natuurlijk. Restaurantje ging pas om 10u open. De kinderen gingen zwemmen en Luc en ik zouden naar restaurantje lopen om te kijken of ze het gevonden hadden. Deur van het restaurant was open, echter niemand was aanwezig. Kassa en alles stond er open en bloot, dat hoef je in Nederland niet te doen. Een paar keer hard naar boven geroepen en uiteindelijk kwam er iemand naar beneden. Hij riep de eigenaresse voor ons, zij kwam naar beneden en had al bij al haar personeel navraag gedaan of ze wisten in welk hotel wij verbleven, zodat ze het kon komen brengen. Maar niemand wist het... Ze gaf het jurkje aan ons en was zo blij dat ze het terug kon geven.

Terug bij het hotel werd de deur werd opengehouden en zelfs gebogen voor ons...., moet niet gekker worden.....🙃

Het was vandaag heel zonnig dus nog even genoten van het hotel zwembad om vanmiddag met de trein in 3,5u naar Dong Hoi te reizen en vanuit daar naar Phong Nha Kebang NP.

Zaten in de SE10 trein, betreft al een wat ouder treinstel. Met mooie vintage gordijntjes en bijgeleverd dekentje. We zaten echt tussen de locals en Nikki en Fenne waren dan ook een echte attractie. Kinderen zwaaiden naar ons en begroetten ons, werden ze zelfs snoepjes aangeboden en ze moesten op de foto 😁
Vantevoren al alle hulp van het personeel van het station om ons naar het juiste treinstel te verwijzen.
De treinreis ging weer door een prachtig groen landschap....  Rond 16u waren we in Dong Hoi, de bus hadden we net gemist. Uiteindelijk besloten om dan toch maar een taxi te nemen, omdat we anders een uur moesten wachten op de volgende bus. Na een taxirit van 45 minuten aangekomen bij het hotel 'Heritage by night ' echt een backpackers hostel. Wij hadden gelukkig de luxe 4 persoonskamer. Gezien sommige beoordelingen van internet waren de verwachtingen laag. Gelukkig viel het reuze mee en hadden we een redelijk mooie kamer en een prachtig zwembad midden in de natuur. En de kids blij er was een pooltafel. 's Avonds uit eten gegaan bij Nguyen Shack, hier hadden ze een hele lieve puppy die uiteindelijk onder onze tafel kwam slapen. Daarna ons georiënteerd op morgen, besloten om naar de Paradise cave te gaan fietsen (25km enkele reis) en zo een mooie ronde door het  national parc te rijden. Na het eten nog met z'n vieren gepoold en toen richting bed gegaan.