Hue bezoek van de verboden stad/citadel dag 12 (donderdag 19 juli)

19 juli 2018 - Hue, Vietnam

Vannacht echt heerlijk geslapen op een heerlijk zacht bed met dito dekbed en kussen. Echt nog een beter bed dan thuis en dan die luxe douche met zijstraal, regendouche etc.
Daarna lekker ontbeten met wel zo'n uitgebreid buffet. Met zelfs vers gebakken pannenkoeken en luxe omelet en allerlei ander lekkers.
Hierna gezwommen bij het zwembad tot 13u, het was immers erg warm. Vervolgens naar de verboden stad en citadel gegaan.
Ooit was Hué de keizerlijke hoofdstad van Vietnam (1802-1945). In de citadel, gelegen in het noorden van de stad, woonde de keizerlijke familie. Doordat Hué op de grens ligt tussen het voormalige Noord- en Zuid-Vietnam heeft de stad tijdens de Vietnamoorlog heel veel schade opgelopen. Grotendeels van deze oude Citadel is verwoest. Momenteel zijn ze druk bezig met het restaureren van deze oude “Verboden Stad”. Het heeft de naam de Verboden Stad gekregen, omdat deze niet toegankelijk was voor het gewone volk.
Het was erg mooi maar eigenlijk wel te warm om er rond te lopen. Het was dus flink puffen en zweten, onze kleren kon je bij wijze van spreken wel uitknijpen.
Kids hadden het er op een gegeven moment wel mee gehad en ik zelf eigenlijk ook wel. Dus als beloning nog even lekker zwemmen in het hotel zwembad.
Voor vanavond gaan we nog naar de nachtbazaar en hopen we weer een lekker restaurantje te vinden.
Naast ons hotel in een ander chique hotel was een bruiloft, echt zo grappig heel de trap versierd met bloemen en aan weerszijden van de trap stonden de bruidsmeisjes en daar tegenover de bruidsjonkers allemaal in een chique pakje. De gasten waren flink opgedoft in de meest geweldige jurken met giga hakken eronder. Langs de weg nog verschillende dierenwinkels gezien, waar vogels en vissen werden verkocht. Mooie vogels in kleine kooitjes en vissen in kleine sap glaasjes. Wel zielig om te zien.....
s 'Avonds weer heerlijk bij Risotto gegeten.