Dag 10 Valley of Fire

29 juli 2022

Vanmorgen na het ontbijt op verzoek van de kids naar een stopping outlet North Las Vegas geweest. Er was nu sale en Nikki had van haar vriendin gehoord dat je daar goede deals had bij de diverse merken. Uiteindelijk viel het toch wat tegen en heeft Fenne alleen een Levi's broek gekocht.

Rond de middag weg vervolgd naar State Park Valley of Fire. De weg er naartoe ging door een wijds verlaten prairie landschap met wat  dorre grassen omgeven door kale bergen. Nergens iets van bebouwing te bekennen en dat kilometers lang. Af en passeert er alleen een auto.

In de Valley of Fiire heb je bergen in allerlei mooie pastel tinten afgewisseld met donkerrode en gele rotsen. Je kijkt echt je ogen uit, wat is de natuur toch prachtig. Zelfs nog een paar white tail antelope ground squirrels (hele schattige kleine eekhoorns) gezien, deze geprobeerd vast te leggen met de camera, maar deze beestjes zijn zo ontzettend snel.

White Domes trail gelopen, pfff wat was het heet. Gelukkig liepen we een groot deel in de schaduw van de berg/kloof. Daarna wilden we nog de Fire Wave trail lopen, eenmaal daar aangekomen bleek deze helaas gesloten van juni tot en met september vanwege de hitte!! Echt balen, wat dat betreft zijn de Amerikanen wel wat betuttelend en overbeschermend. Oké het is 36 graden, maar het is maar 2,5,km lang wandelpad.

Later nog versteende boom, gezien van 150 miljoen jaar oud.

Op weg naar Zion helaas een vertraging van bijna 2 uur ( terwijl de rit zelf maar 1:34m was) vanwege weg werkzaamheden, balen 😱.

Net door de tijdzone heengereden en is het ineens een uur later

Naderhand gegeten bij de pizzahut, weer bergen wegwerp spul, boodschappen doe alles wordt al meteen in plastictasje gedaan. Om een fles wijn gaan er meteen drie voor de stevigheid, wat dat betreft kijken ze niet zo nauw in Amerika met duurzaamheid en kunnen ze nog heel wat leren op dat gebied.

Toen we onderweg gingen eten was het nog zonnig, toen we een half uur later naar buiten gingen was het weer volledig omgeslagen. Zwarte lucht en harde windvlagen, regen, bliksemflitsen en zandstormen (zie foto). Een soort van struik die over de weg kwam gerold (zie je vaak in van die western films). Heel apart die het zo snel kan veranderen. Kregen zelfs nog een alarmmelding op de telefoon voor 'flash floodings'.

Niet veel later zien we allemaal alarmlichten aan de andere kant van de snelweg. Liggen er allemaal vrachtwagens op hun kant ( zeker wel 5 tot 6), de waarschuwing was dus zeker niet voor niets.

Helaas pas om 21:30u in het hotel, waardoor de relaxte avond die we in gedachten hadden toch niet gelukt is. Morgen op tijd uit bed voor Zion NP. Hopelijk kunnen we morgen de Narrows lopen, is is deze trail niet gesloten vanwege het weer 🤞🏻