Dag 11 Zion

30 juli 2022 - Kanab, Utah, Verenigde Staten

Vanmorgen om 7 opgestaan, is hier een uur later vanwege andere tijdzone, dus voelde als 6u 😳

Een heerlijk ontbijt gehad in het hotel met vers gebakken wafels, frambozenyoghurt met slagroom en bagel met creamcheese. We waren pas later vertrokken door het uitgebreide ontbijt hierdoor waren de parkeerplaatsen vol bij Zion. We moesten dus in het stadje ervoor parkeren en dan met een shuttle bus naar het park. Het was al best heet en gelukkig was de river walk naar de Narrows open. Alleen het eerste deel was dicht omdat er rotsen op het wandelpad waren gekomen, niet echt lekker idee..dus moesten we al meteen door het water waden. Pfff dat viel nog niet mee, bruin water je zag dus niets en de bodem lag vol keien je overheen moet stappen.Er zat soms ook een sterke stroming waardoor je echt moeite had om je evenwicht te bewaren. Op de oever gezocht naar een stok die we konden gebruiken, al vrij snel 3 stokken gevonden, deze gaven wat extra houvast. Luc hoefde er geen dacht hij, eigenwijs😜 Voor hem toch ook maar een stokkie gezocht waar hij toch heel blij mee was. Uiteindelijk ruim 5 uur door de Narrows gewandeld, prachtig!!! We waren net op tijd terug voor het noodweer (zware regeval en onweer) weer begon, je wil daar dan niet zijn met zware regenval en risico op 'flash floods' door de kloof, wetende dat er 2 jaar geleden door snel opkomend noodweer mensen zijn verdonken. In de shuttle terug, gingen ineens alle telefoons af van de mensen in de bus met waarschuwing voor 'flash floods'. Gelukkig waren wij op tijd terug, nu weer door een prachtig landschap naar het hotel gereden.

Was weer een superleuke en avontuurlijke dag!!

1. Margo:
    30 juli 2022
    Wat een super mooie, avontuurlijke en vaak ook spannende reis zover al!!! Kei leuk geschreven ook en die foto's...😍👌 Ook nog een gokje gewaagd?😉 Ga verder met genieten🥰en wij liften zo een piepklein beetje met jullie mee!!😃