Dag 12 Zion

31 juli 2022

Oeps vanmorgen ons verslapen tot 7:30u, vergeten de wekker te zetten! Was vanmorgen al om 4:30u klaar wakker en  kon niet meer slapen, dacht ik. Nou wel dus....😳

Hierdoor waren we te laat voor zonsopgang te zien en de grote drukte en hitte voor te zijn. Besloten om het dan maar rustig aan te doen. Op het gemakje ontbeten een telefoontje met het thuisfront te doen.

Uiteindelijk om 9:00u weer richting Zion gereden en wat een prachtige weg. Gisteren hadden we deze ook gereden alleen hadden we toen noodweer en zagen dus weinig van de omgeving.

We kwamen nog een rotsplateau tegen met soort van golven in roze en geel gesteente, echt bijzonder.

Ohh ja, voor degenen die op Netflix de serie Virgin River hebben gekeken, deze stroomt dus door Zion heen en hier zijn we dus gisteren doorheen gewaad

Bij het park aangekomen hadden we geluk en konden parkeren bij de eerste parkeerplek van het park, deze was denk ik net vrij gekomen 😁 dus hup rugzak ingepakt en gaan met die banaan!! Vandaag strak blauwe lucht en best heet. Op advies van de ranger naar de Emerald pools gelopen/geklommen. Best pittig met die hitte, Nikki had er blijkbaar zin in en liep hard vooruit. Toen wij iets later boven waren, vertelde Nikki dat er een hert net voor haar het pad overstak!! Jammer net gemist 😕

Op de terugweg liepen Luc en ik weer achteraan, Nikki en Fenne roken denk ik de WIFI van het hotel 😂 Luc hoorde iets ritselen in de struiken en hoorden we een soort gepiep, we hielden stil en zagen reekalfje naast het pad jn de struiken zitten. Echt zo lief en wat een enorme oren voor zo'n klein beestje.

Na deze wandeling hadden Luc, Nikki en Fenne geen zin om nog een wandeling te doen in de hitte. Naar de auto teruggegaan en hopelijk zouden we nog kunnen parkeren om de Canyon Overlook trail te doen. Al was het wel lastig gezien de beperkte hoeveelheid parkeerplaatsen daar. Maar het geluk was weer met ons en we hadden een parkeerplaats. Het was nu een korte wandeling van een uur. Hier werden we weer aangesproken door een oude Amerikaanse mevrouw. Ze zijn zo vriendelijk, open en behulpzaam. Blijft mij steeds verbazen...

Op de valreep zien we nog een Desert Bighorn Sheep op een rotsblok staan, al lijkt deze meer op een geit. Even later steekt er nog voor de auto een hert over met enorm gewei, wauw!

Om 16:30u zitten we weer in de auto op weg naar het hotel in Bryce NP. Om 17u vormen zich weer dikke donkere wolken en ja hoor...weer een stortbui . Gelukkig zitten we droog in de auto. Vandaag een korte rit van kleine 2 uurtjes.

Onderweg passeren we nog bij toeval Dixie National Forest en Red Canyon. Knaloranje rode grillig gevormde bergen. Het is inmiddels gelukkig weer droog en het zware onweer bespaard gebleven. Genietend van het mooie uitzicht en de top 40 van 1983 op de radio zij we voor mijn gevoel zo op de volgende locatie. Al denken Nikki en Fenne heel anders over de muziek, generatiekloofje zullen we maar zeggen 😜

Bij de accomodatie aangekomen lijken we op een soort camping te zitten met danasst kamers, voelt heel gemoedelijk aan. We wilden eindelijk wel eens wat gezonder eten, dus zelf kant en klaar macaroni gemaakt in de magnetron en zelf knakworst, verse tomaat en ui toegevoegd. Was nog een heel gedoe...maar smaakte best goed.

Daarna nog even gebubbeld in de hottub en daar in gesprek geraakt met een hele Amerikaanse familie. Ze vroegen  hoe het nu ging op Schiphol, ook dat nieuws was dus al in Amerika bekend!! Niet echt zaken om trots op te zijn, eerder namelijk ook al aangesproken op de uit de hand gelopen boerenprotesten in Nederland 😬 Nog wat goede tips gehad m.b.t. leuke uitstapjes en complimenten gehad over mijn Engelse taalvaardigheid 😊

Zo het is weer mooi geweest voor vandaag, morgen om 6u de wekker zodat we de zonsopkomst in Bryce canyon kunnen zien. Weltrusten