Dag 13 Bryce Canyon NP

1 augustus 2022 - Tropic, Utah, Verenigde Staten

Om 5:50u de wekker gezet, echt superslecht geslapen. Ik was klaarwakker en kwam gewoon niet in slaap. Pfff, het is wel erg vroeg, maar goed even door de zure appel heen bijten. Om 6:05u zaten we in de auto op weg naar de zonsopkomst in Bryce Canyon bij Sunrise Point. Het was best koel dus allemaal iets warms aangedaan. Luc was aan het showen met zijn ASML research vest 😜

Op weg erheen sprongen er ineens herten over de weg, dat is dan het voordeel als je zo vroeg op pad gaat al zien de kids er wat minder de voordelen van in. Fenne was behoorlijk aan het mopperen.

Een hele stoet aan mensen ging die kant op dus we volgden maar de meute. Je zag het langzaam al lichter worden en op een gegeven moment komt dan de zon achter de bergen vandaag, erg mooi. Bergen lijken van goud met het licht wat er op schijnt. Aansluitend de Queens Garden en Navajo Loop gelopen met heel veel chipmunks onderweg en zelfs nog een kolibri gespot. Deze maakt een heel grappig zoemend geluid met zijn vleugels.

Hierna nog de rest van de viewpoints gereden, maar de eerste stops zijn toch verreweg het mooiste (stops in Amphitheater) en om die reden de rest gelaten voor wat het was en naar het zwembad van het hotel gegaan.

Wat echt opvalt is dat er zo veel Nederlanders zijn op de toeristische plekken, het is naast Amerikaans en Spaans de meest gesproken taal, echt een wereldtaal😂

Ook in deze staat wappert de Amerikaanse vlag veelvuldig, echt in ieder stad bij heel veel huizen hangt de Amerikaanse vlag.

Straks gaan we lekker uit eten en dan vanavond op tijd naar bed om de gemiste slaap in te halen 🥱

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl