Dag 16 Canyonlands NP

4 augustus 2022

Weer slecht geslapen, gisteren slecht geslapen omdat de koelkast druppelde , uiteindelijk het opgelost door een handdoek in koelkast te doen om zo de druppels op te vangen, midden in de nacht weer wakker omdat de buren om 4:30u vertrokken en ze 20x de deur open en dicht knalden. Behoorlijk irritant en uiteindelijk maar in mijn slaapshirtje naar buiten gegaan en gevraagd of ze toch iets zachter konden doen. Vannacht hadden we een buurman die om 5u 's ochtends de tv aandeed en dan zo hard dat we het letterlijk konden verstaan. Nog overwogen om aan te kloppen, maar wist niet helemaal zeker of het de juiste kamer was. Van ellende de ventilator aangezet om de tv te overstemmen.

Beetje brak van slecht slapen op weg naar Canyonlands. Bij Canyonlands eerst nog even een fotomomentje bij het bord. Blijkbaar dachten meerderen daar zo over...

Hop en daarna weer door, wat informatie ingewonnen bij het visitors centre en besloten om wat wandelingen te maken. De eerste naar Murphy point was de langste, we liepen daar een uur zonder iemand tegen te komen, behalve dan wat wegschietende hagedissen. Op de terugweg was Luc een beetje bevangen door de hitte en was wat duizelig. Even wat rustiger aan gedaan en bij terugkomst goed gedronken en een appeltje gegeten. Hierna ging het weer wat beter, op naar volgende trail, hier had Nikki het wat zwaar en om die reden besloten om andere lange wandeling maar over te slaan. Nog een kleine wandeling gedaan naar Mesa Arch. Wat een geweldig uitzicht tussen de boog kijk je uit op de canyon.

Mooie picknickplaats gezocht, blijken we de broodjes te zijn vergeten en daar hadden we juist zo'n zin in 😕 Noodgedwongen dus naar wat pretzels en koeken gegeten die we nog in de auto hadden liggen. Fenne vond dit niet zo erg 😂

Na het eten 's avonds wilden Luc en ik nog de zonsondergang kijken in Arches NP, dit is maar een kwartiertje van ons motel af. De kids hadden geen zin!! Ze waren volgens mij wel klaar met alle natuur. We waren eigenlijk iets te laat vertrokken  dus bij eerste punt waar we dachten dat een mooie zonsondergang zou zijn uitgestapt en een prachtige wandeling/hard gelopen om niet te laat te zijn voor de mooie lucht. Er was niet een heel duidelijk pad, maar op een gegeven moment stonden we helemaal alleen tussen de rotsen maar een prachtig kleurende lucht te kijken. Wow... inmiddels weer het al best wel donker, dus verloten om maar terug te gaan was namelijk nog ee  heel stuk terug. Eerste stuk hing makkelijk maar op een gegeven moment waren we het pad kwijt...  daar sta je dan tussen de rotsen omgeven. Ik kreeg toch wel wat benauwd, Luc was ook niet helemaal meer op zij gemak. Paar pogingen gedaan om het pad te zoeken liepen op niets uit, ohhh ohhh. Ik kreeg ineens de geniale ingeving om map.me te gebruiken. Daar werd al snel duidelijk waar het pad moest lopen, dus tussen de rotsen doorgestoken  en gelukkig zaten we toen weer op het juiste pad, pfff.. met zaklamp verder naar boven gelopen. Was een avontuur en gelukkig goed aflopen 😀

Zo nu een wijntje en dan lekker gaan slapen!

1. Renate:
    4 augustus 2022
    Ondanks een niet uitgeruste, vermoeide, uitgeputte, spannende en verdwaalde dag blijft het dus heel mooi en bijzonder! Zegt genoeg over jullie reis!! Geniet ervan!!
  2. Leon:
    4 augustus 2022
    Jemig. Balen zo'n buurmannen. Gelukkig zijn de foto's er niet minder om.
  3. Monique:
    4 augustus 2022
    Leuke verhalen Susan! Je hoeft straks niks meer te vertellen. We weten alles al 😉.
    Fijne reis nog en hopelijk geen vervelende buren meer!
  4. Luc &Susan Stevens:
    6 augustus 2022
    Haha, inderdaad!!
    Je maakt zo van alles mee, toch heel anders dan in Europa 😀
  5. Carolinevanheijster@gmail. com:
    4 augustus 2022
    Iedere dag schrijf ik een reactie en iedere dag komt het niet over. Ik snap er niks
    van.
  6. Carolinevanheijster@gmail. com:
    4 augustus 2022
    Wat zal je lekker slapen, als je over een paar weken weer thuis bent. Geen lawaaierige buren meer, geen lekkende koelkast. En niet meer voor dag en dauw je bedje uit. Dan is het toch ook weer fijn om thuis te zijn. Voorlopig nog genieten van alle moois, wat Amerika te bieden heeft. Ik zit nu buiten onder de luifel. Donder, regen en bliksem na een broeierig hete dag....ben intussen naar binnen gevlucht, want het werd me een beetje te gortig, want de muggen waren samen met mij aan het schuilen en maakten van de gelegenheid om mij helemaal lek te prikken..gelukkig, dat je de weg terug weer gevonden had. Was wel even akelig spannend, toch !

PCi