Dag 19 Grand Canyon NP

7 augustus 2022 - Williams, Arizona, Verenigde Staten

Vanochtend vertrokken naar Grand Canyon een rit van 3.5u van hotel naar hotel. Ook vandaag zijn de weersomstandigheden weer ideaal graad of 30 zonnig met een paar kleine wolkjes 🌤️ Voor andere toeristen is dit wel anders verlopen...

In Death Valley zijn de wegen wederom afgesloten, omdat daar net ernstige flashfloods zijn geweest. Er waren blijkbaar meer dan 60 auto's van de weg gespoeld. In Las Vegas is vlak nadat wij weggingen ook het noodweer losgebarsten, straten onder gelopen, water lekte door het dak van de casino's heen..  Yosemite kampte na ons vertrek met nog heftigere rookontwikkeling ten gevolge van de bosbranden. Antelope canyon was pas net weer een paar dagen open, omdat deze ook in de afgelopen weken was ondergespoeld. Onze timing is wat dat betreft wel goed geweest deze vakantie 😅

Grand Canyon was ook letterlijk 'groots', wat indrukwekkend die diepte en grootte van de canyon. Vandaag van uitzichtpunt naar uitzichtpunt gereden en een stuk langs de canyon gelopen. Het was heerlijk weer vandaag, niet te heet en zonnig. Hopelijk blijft dit zo, morgen staat namelijk de helicoptervlucht door de Grand Canyon op het programma.

1. Brigitte Sparks:
    7 augustus 2022
    Super gaaf allemaal en erg leuk dat we zo mee kunnen genieten van al die mooie natuurschoon daar. Echt geweldige foto's.
  2. Luc &Susan Stevens:
    Ahhh ,thx!!
    Wij genieten volop!!
  3. Leon:
    7 augustus 2022
    Idd: hetckan verkeren. Ook wij lijken het net steeds voor te zijn op een onweersbuitje onderweg na. Suc6 met de helicoptervlucht: 20 jaar geleden verdeelden ze op gewicht en werd ik naast de piloot gezet met een glazen vloer onder me: scary!
  4. Luc &Susan Stevens:
    7 augustus 2022
    Wij hopen op een plekje voorin!! Nog steeds wordt de indeling gemaakt op basis van gewicht.
    Vandaag Capitol Reef voor Jullie op get programma toch?