Dag 20 Helicoptervlucht & Sedona

8 augustus 2022

Vanmorgen weer na een aantal dagen een eigen ontbijtje klaar moeten maken. Thee uit de nagetrokken en crackertjes net jam en Nutella  De kinderen hadden geen zin in droge crackers en hadden een appel kaneel broodje. Zo stom in alle hotels is er alleen een koffiemachine  maar niets om thee mee te zetten.

Om 9u stipt zaten we in de auto voor de helicoptervlucht. Nikki had het pas gisterenavond gehoord dat we dit gingen doen, ze dacht eerst dat we een grapje maakten 😀 Toch niet, ze vond het supergaaf.

Om 10u Ingecheckt bij Maverick helicopterflights, we moesten op de weegschaal, zodat ze konden bepalen wie waar moest zitten in de helicopter voor de beste balans. Na de veiligheidsinstructies was het zover. Zwemvest om ons middel, we vliegen immers over de Colorado river. Kotszakjes lagen al klaar, oeiii hopelijk gaan we die niet nodig hebben 😳. Ik had het geluk dat ik voorin mocht zitten naast de piloot. Headset op en 'off we go'! Wat gaaf, heel smooth stijgen we op en vliegen eerst over het Kaibab Forest om na een paar minuten de Grand Canyon in te vliegen. Wat geweldig, tranen schoten in mij ogen, zo overweldigend!! Wat een grootsheid, niet te beschrijven! Je voelt je dan zo nietig... na een vlucht van 40 minuten keerden we weer terug naar de vliegbasis. Een ervaring om nooit te vergeten!! Nog een fotootje bij de helicoptervlucht en dan nog even nagenieten van de foto's en filmpjes en dan door naar Sedona.

Onderweg zien we ineens allemaal gieren boven ons cirkelen en helaas ligt er naast de weg een net aangereden hert. Heel triest...

Voor we in Sedona zijn, breekt rond de middag weer noodweer los, zware regen, onweer en zelfs dikke hagelstenen. Gelukkig zitten we droog in de auto 😀

Omgeving heeft wel wat weg van Oostenrijk en het weer op het moment helaas ook. Nikki heeft het zelfs koud met haar korte broekje en shirtje. Deze temperatuur hebben we al bijna 3 weken niet meer gehad overdags.

In het hotel hadden we een hele lieve behulpzame receptioniste die ons wees op de leukste plekjes van Sedona.  Terwijl wij de uitleg kregen, wisten de kinderen niet hoe snel ze de Wifi moesten activeren 😀

Spullen in de kamer gezet en daarna een autoritje langs wat mooie uitzichtpunten (Cathedral Rock). Mooie plaats Sedona, heeft wel wat weg van Zion, maar dan in het klein. We zijn denk ik een beetje te verwend...zo veel mooie natuur gezien!!

In Sedona sluiten alle restaurants al om 20u, op de valreep nog net pizza's kunnen bestellen bij Domino's deze heerlijk buiten het huisje opgegeten, zo'n lekkere buitentemperatuur.

Luc en de kinderen gingen al om 21u naar bed, ik bleef nog even lekker buitenritten, tot in een ongenode gast voorbij zie kruipen, IEKS een kakkerlak...die buitendeur naar de kamer blijft potdicht zitten. Ik zit ineens een stuk minder comfortabel buiten.

Morgenvroeg op tijd weer op dan gaan we de hikes down naar Devils Bridge en dan daarna naar Joshua Tree NP. Is een lange rit van meer dan 6u rijden.

1. Mathieu:
    8 augustus 2022
    Gaaf hè, zo'n helikoptervlucht... vergeet je inderdaad inderdaad nooit meer!
  2. Luc &Susan Stevens:
    8 augustus 2022
    Zeker, was super! Jullie alvast een fijne reis!!
  3. Monique:
    8 augustus 2022
    Heel gaaf zo’n helikoptervlucht!! Wij mochten toen ook voorin 20 jaar geleden!
  4. Luc &Susan Stevens:
    8 augustus 2022
    Ik had ook dat geluk 😀 helaas moest Luc achterin en niet bij het raam.
  5. Leon:
    8 augustus 2022
    En ineens is de bodem onder je weg en kijk je de diepte in. Zonder helivlucht ia GC niet compleet......
  6. Luc &Susan Stevens:
    8 augustus 2022
    Ja echt heel gaaf!! Was totaal niet eng.
  7. Carolinevanheijster@gmail. com:
    9 augustus 2022
    Wat een fantastische ervaring en wat een geluk, dat het noodweer van later op de dag geen roet in het eten heeft gegooid.
  8. Luc &Susan Stevens:
    9 augustus 2022
    Zeker!! Tot nu toe heeft alles nog meegezeten, muv de bosbranden bij Yosemite, waardoor we niet naar Mariposa konden gaan.