Dag 21 Devils Bridge en reisdag

9 augustus 2022 - Yucca Valley, California, Verenigde Staten

Vanmorgen ontbijtje 'to go' gepakt. Deze bij het zwembad opgegeten, wij helaas door de muggen opgegeten 😞

Om 8:30u waren we bij de trail om naar Devils Bridge te gaan. Besloten om even goed te drinken van tevoren, zodat we geen rugzak mee hoefden te nemen. Het was immers maar een kleine 2 uur lopen. Het bleek wel tegen te vallen, ten eerste was het zeker geen gemiddeld pad wat betreft moeilijkheidsgraad en duurde het toch heel wat langer dan gedachte en het was heet. Voor Fenne was het echt een Devils Bridge, ze was er op een gegeven moment helemaal klaar mee, maar ze heeft het toch  volgehouden (onder protest). Pubers... 😀

Om 10:45u vertrokken naar Joshua Tree NP, een rit van ruim 6u. De langste autorit van de vakantie. Onderweg zien we het Arizona wat wij voor ogen hadden, dorre vlaktes met wat struiken en heel veel cactussen (sommige echt meters hoog). We reden door wat plaatsjes, voor zover je die zo kunt noemen, zagen er wat spookachtig uit met wat vervallen verlaten huizen (stacaravans) en gebouwen in dorre vlaktes. Leek net een slechte B film waar je doorheen reed. Op een gegeven moment wordt het echt een niemandsland, waar we urenlang  helemaal in the middle of nowhere rijden, zonder huizen, zonder mensen, zonder dieren, alleen maar stilte en het ruikt ook heel apart. Heeft wel iets weg van de saunageur.

Onderweg nog een paar (ontsnapte) ezels naast de weg.

Rond 18u aangekomen in het hotel en bij de Panda Express gegeten, heerlijk!! Zeker de Orange chicken is favoriet! Vanuit het bankje buiten de Panda E. zagen we een prachtige zonsondergang. Beetje jammer van de hoogspanningsmast die ervoor stond 😞

1. Leon:
    9 augustus 2022
    Devil die echt een devil bleek te zijn. Zo 'fijn' te lezen dat ook bij jullie pubers protesteren. Wij dachten dat Nikki en Fenne alles liepen🤣.
  2. Leon:
  3. Luc &Susan Stevens:
    9 augustus 2022
    Leuk gedacht, maar helaas!!