Hanoi dag 22 (zondag 29 juli)

29 juli 2018 - Hanoi, Vietnam

Vanmorgen heerlijk uitgeslapen, lekker op het gemak ontbeten en daarna de was wegebracht naar een wasservice. Deze konden we vanavond weer op komen halen.
Daarna de busreis naar Sapa geboekt. Waren nog aan het twijfelen of we een georganiseerde tour zouden doen of dat we het zelf zouden regelen. Spraken echter een Nederlands stelletje in het hotel en zij gaven aan dat je het ook makkelijk zelf kunt regelen. Er zijn op internet allerlei routes te vinden en we kunnen dan zelf de accomodatie uitkiezen.

Zo gezegd zo gedaan, morgen om 13u worden we opgehaald door de bus en in een 5,5u zouden we dan in Sapa moeten zijn.

Daarna de stad ingegaan om wat sightseeing te doen o.m. de tempel van de literatuur bezocht. Deze was rond 1050 gebouwd en hier werden vroeger de mandarijnen opgeleid, volgens de leer van Confucius. Hier werd ik alleen aangesproken om weer op de foto te gaan. Blijft toch een vreemde gewaarwording....

Daarna liepen we verder in zagen tegen een muur de krant van Hanoi. Hier moesten we voor een opdracht een foto van maken (die iemand nodig had voor de dorpsquiz), spontaan gingen allerlei Aziaten in navolging van ons ook foto's van de krant maken 🙃

Gisteren was Nikki ook 'stiekem' gefilmd, echt heel bizar....

Op weg naar Mausoleum van Ho Chi Minh en de 'one pillar pagode' een tropische bui, die wel een half uur aanhield. Gelukkig konden we schuilen bij een terrasje.
Grappig was dat we op eengegeven moment bij de spoorrails kwamen die midden door een steegje was aangelegd met een zeer primitieve spoorboom.
's Avonds weer richting Hoan Kiem meer gelopen en avondmarkt. Hier toch wel onder de indruk van een vrouw met lepra die geen handen en voeten meer en over de markt kroop met haar dochtertje van een jaar of drie aan haar zijde die een arm over de rug van haar moeder had geslagen terwijl zij naast haar moeder liep 😥

Tussen de locals op de markt nog een fruitsmoothie gedronken, echt superlekker. Was een milkshake van vers fruit 😋